Propozycje szkoleń

Propozycje szkoleń na rok szkolny 2015/16

  1. Techniki uczenia się – dla uczniów i nauczycieli.
  2. Co znaczy w praktyce dostosować wymagania szkolne do indywidualnych możliwości ucznia.
  3. Jak motywować ucznia do nauki?
  4. Jak rozpoznać i pomóc uczniom z zaburzeniami słuchu? - szkolenie
  5. Funkcjonowanie ucznia z zaburzonym słuchem w edukacji szkolnej – warsztaty.
  6. Sposoby pomocy uczniom z dysfunkcją słuchu. Metody i formy rewalidacji – szkolenie.
  7. Współpraca doradcy zawodowego z rodzicami – szkolenie.
  8. Uczeń słabowidzący w szkole ogólnodostępnej – szkolenie
  9. Nadpobudliwość psychoruchowa, kierunki pracy z uczniem – warsztaty.
  10. Spotkanie z rodzicami. Jak podejmować współpracę z rodzicami uczniów? Warsztaty.
  11. Warsztaty dla nauczycieli stażystów i kontraktowych (sieć współpracy i samokształcenia).
  12. Grupa edukacyjna dla rodziców i wychowawców dziecka nadpobudliwego – spotkania grupowe.
  13. Dręczenie, mobbing w szkole – zajęcia psychoedukacyjne dla nauczycieli, rodziców i uczniów.
  14. Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami uczniów – program ogólnopolski.
  15. Jak pomóc dziecku rozwijać się i być szczęśliwym? Potrzeby emocjonalne dziecka – zajęcia edukacyjne dla rodziców.
  16. Zabawy rozwijające rozwój dzieci w wieku przedszkolnym – warsztaty.
  17. Znam i lubię swoją klasę – zajęcia integracyjne.
  18. Usprawnianie komunikacji interpersonalnej – zajęcia integracyjne.
  19. Aktywne techniki uczenia się – zajęcia psychoedukacyjne.
  20. Trening zastępowania agresji, jak radzić sobie ze złością i agresją.
  21. Agresja rówieśnicza, konflikty rówieśnicze, stres – zajecia dla uczniów.
  22. Cyberprzemoc – zajęcia profilaktyczne.
  23. Dopalacze – zajęcia profilaktyczne.
  24. Uzależnienie od komputera – zajęcia profilaktyczne.
  25. Uczeń z zespołem FAS – szkolenie.

 

Zajęcia prowadzone na terenie naszej placówki w roku szkolnym 2015/16

  • Zajęcia prowadzone metodą Biofeedback – wymagane skierowanie od lekarza neurologa o braku przeciwwskazań
  • Trening uczenia się
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów z wadami słuchu
  • Terapia zaburzeń słuchu
  • Terapia pedagogiczna indywidualna dla uczniów z trudnościami w nauce czytania i pisania
  • Zajęcia edukacyjno-zawodowe
  • Grupa dla dzieci z trudnościami emocjonalnymi
  • Grupa dla uczniów uzdolnionych w zakresie edukacji matematyczno-przyrodniczej (kl. I-III sp)
  • Terapia logopedyczna indywidualna
  • Zajęcia socjoterapeutyczne grupowe dla uczniów gimnazjum
  • Indywidualne zajęcia terapeutyczne z psychologiem
  • Terapia wspomagająca pracę z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami emocjonalnymi, zachowaniami trudnymi, po sytuacjach traumatycznych
  • Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
  • Terapia psychologiczna indywidualna
  • Szkoła dla Rodziców
  • Grupa wsparcia dla szkolnych specjalistów (psycholog, pedagog)
  • Punkt konsultacyjny dla logopedów

 

Na w/w zajęcia należy zgłaszać dzieci i młodzież we wrześniu, rozpoczęcie zajęć o charakterze terapeutycznym w październiku. O zakwalifikowaniu uczniów decydują zasady opracowane przez pracowników naszej Poradni.