Właściciele firm widzą, że nadchodzi recesja. Czas na przygotowanie się jest teraz.
Podczas gdy 81% właścicieli firm spodziewa się recesji w tym roku, 43% twierdzi, że nadal oczekuje wzrostu przychodów w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
Pomimo rosnącej inflacji, niektórzy właściciele firm opierają się chęci podniesienia cen.
Właściciele firm powinni przyjąć kilka praktycznych strategii, aby przygotować się na spowolnienie gospodarcze.
Ten artykuł jest przeznaczony dla właścicieli małych firm, którzy chcą przygotować swoje przedsiębiorstwa na potencjalną recesję.
Gospodarka Stanów Zjednoczonych miała niesamowity wzrost w ciągu ostatniej dekady, ale ostatnio perspektywy właścicieli małych firm są kwaśne. Obawy przed nadchodzącą recesją pojawiają się już od jakiegoś czasu, a eksperci spodziewają się, że niektóre grupy społeczne zostaną tym razem szczególnie mocno dotknięte. Zobacz najnowsze sondaże i dowiedz się, jak przygotować swój biznes na spowolnienie gospodarcze.
Uwaga redaktora: Potrzebujesz finansowania dla swojej firmy? Wypełnij poniższy kwestionariusz, aby nasi partnerzy handlowi skontaktowali się z Tobą i udzielili Ci bezpłatnych informacji.
Właściciele małych firm spodziewają się recesji
Ponieważ małe firmy są główną siłą napędową gospodarki, kwartalna ankieta przeprowadzana przez CNBC i SurveyMonkey pyta właścicieli małych firm, jak postrzegają obecny krajobraz gospodarczy. Ostatnie badanie, przeprowadzone w kwietniu 2022 roku, objęło ponad 2000 samozwańczych właścicieli małych firm w wieku 18 lat i starszych.
Podczas gdy 81% uczestników badania stwierdziło, że spodziewa się recesji w tym roku, 43% nadal oczekuje wzrostu przychodów w ciągu najbliższych 12 miesięcy – dwie rzeczy, które zazwyczaj nie idą w parze. Biorąc pod uwagę, że według amerykańskiego Biura Statystyki Pracy około 1,8 miliona małych firm zostało zamkniętych między grudniem 2008 a grudniem 2010 roku w wyniku ostatniej recesji, wyniki te powinny być szczególnie niepokojące dla amerykańskich przedsiębiorców i właścicieli małych firm.
Wśród ankietowanych przez CNBC i SurveyMonkey, 44% oceniło obecną gospodarkę jako „kiepską”, a 38% wymieniło rosnącą inflację jako jedno ze swoich największych zmartwień. Nie musi to oznaczać, że właściciele firm spieszą się z podnoszeniem cen – 35% uczestników badania uznało, że jest to „zły czas” na takie działania. Jednak firmy, które nie podniosą swoich cen, aby uwzględnić wyższe koszty, mogą nie przetrwać pełnowymiarowej recesji.
jak małe firmy przygotowują się – i nie przygotowują się – na kolejną recesję
Choć 46% respondentów badania określiło obecne warunki prowadzenia działalności jako „średnie”, to w przypadku przewidywanej recesji sytuacja może się znacznie pogorszyć. Być może w związku z tym 61% właścicieli firm nie spodziewa się zwiększenia liczby pełnoetatowych pracowników w ciągu najbliższego roku. Ograniczenie zatrudnienia to jeden ze sposobów na utrzymanie wydatków na stałym poziomie.
Niektóre rzeczy są jednak poza kontrolą właścicieli firm. Ponad połowa ankietowanych twierdzi, że spodziewa się, iż zarówno „zmiany w przepisach rządowych”, jak i „zmiany w polityce podatkowej” będą miały negatywny wpływ na ich działalność. Natomiast nieco mniej niż połowa przewiduje, że „zmiany w polityce handlowej” będą miały negatywny wpływ na ich firmę. Tak bardzo jak ludzie próbują uodpornić swój biznes na recesję, niewiele mogą zrobić z polityką rządu. [Powiązany artykuł: Czy kolejny kryzys gospodarczy jest na horyzoncie?]
Spośród badanych, 70% oczekuje, że wyższe stopy procentowe będą miały negatywny wpływ na ich firmy w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Badanie wykazało również, że podczas gdy 75% małych firm ma do czynienia z rosnącymi kosztami dostaw, 24% absorbuje te koszty. Taka sytuacja może nie potrwać długo. Ponad 30% respondentów stwierdziło, że planuje podnieść ceny, jeśli koszty będą nadal rosły. Przez cały czas ponad połowa firm zmaga się z zakłóceniami w łańcuchu dostaw.